آخرین مرحلۀ احیای قانون طبیعیمطالعۀ انتقادی نظریههای غربی قانون طبیعی در آخرین مرحلۀ احیای آن در دورۀ پساتجدد [دوره 20، شماره 2، 1401، صفحه 173-191]
آرتورهیافتهای معرفتشناختی تئاتر در توجیه زیباییشناختی از مفهوم فرهنگ (یک مطالعهی تطبیقی میان اندیشههای فریدریش نیچه و آنتونن آرتو) [دوره 14، شماره 1، 1395، صفحه 91-107]
اصل بیشینهسازی خیرخطرهای خیرخواهی: تبیین و تحلیل اصل بیشینهسازی خیر در اخلاق هنجاری و نقد جان رالز بر آن [دوره 11، شماره 1، 1392، صفحه 125-144]
اصل پراگماتیکیاصل پراگماتیکی: عالیترین مرحلة وضوح در پراگماتیسم پیرس [دوره 16، شماره 2، 1397، صفحه 23-41]
اصل پراگماتیکیحقیقت و واقعیت در پراگماتیسم پیرس و جیمز [(مقالات آماده انتشار)]
اصل جهت کافیارزیابی انتقاد شوپنهاور از تحلیل علیت کانت [دوره 11، شماره 1، 1392، صفحه 47-66]
اصل دسترسپذیریزمانپریشی در تدوین تاریخ فلسفه [دوره 14، شماره 2، 1395، صفحه 103-122]
اصل طرد شق ثالثآیا اصل طرد شق ثالث یک شرط سلبی برای حقیقت است؟ [دوره 16، شماره 1، 1397، صفحه 79-96]
اصل موجبیتضرورت واقعیت یا ناموجبیتگراییِ مبتنی بر رویکرد زمانی ارسطو به موجّهات، بر اساس فصل نهمِ دربارۀ عبارت [دوره 19، شماره 2، 1400، صفحه 189-211]
الثیاتقابل میان مفهوم کنشگر هانا آرنت و دازاین خودتنهاپنداشته شدۀ هایدگری بر اساس نقد آرنت از هایدگر در تبیین بحران تمامیتخواهی [(مقالات آماده انتشار)]
انسان و حیوانبررسی انتقادی استدلال گونهپرستی پیتر سینگر در حقوق حیوانات [دوره 20، شماره 1، 1401، صفحه 19-35]
اینشتینرایشنباخ و گذار از تألیفیِ پیشین به پیشینِ نسبیشده [دوره 18، شماره 1، 1399، صفحه 147-167]
انفعالدرمان انفعالات از نگاه اسپینوزا و جورج الیوت [دوره 12، شماره 2، 1393، صفحه 17-33]
انقلابموقعیّت های ایزوتوپیکِ سرمایه داری: امکان انقلاب در فلسفه ی شیزوفرنیک دلوز-گتاری [(مقالات آماده انتشار)]
انکشاف کیستیتقابل میان مفهوم کنشگر هانا آرنت و دازاین خودتنهاپنداشته شدۀ هایدگری بر اساس نقد آرنت از هایدگر در تبیین بحران تمامیتخواهی [(مقالات آماده انتشار)]
اینهمانیخوانش شلینگ از مسئلۀ همهخداانگاری بر مبنای اصل «اینهمانی» [دوره 20، شماره 2، 1401، صفحه 193-211]
اینهمانی شخصیرویکردی معرفتشناختی به مسئلۀ اینهمانی شخصی از دیدگاه هیوم [دوره 19، شماره 2، 1400، صفحه 21-37]
تعزیراتواصل بن عطا.بنیان گذارکلام اعتزال [دوره 4، شماره 2، 1385]
تعلق به واقعضرورت واقعیت یا ناموجبیتگراییِ مبتنی بر رویکرد زمانی ارسطو به موجّهات، بر اساس فصل نهمِ دربارۀ عبارت [دوره 19، شماره 2، 1400، صفحه 189-211]
تعیّنگراییناسازگاری مفهومی ارادۀ آزاد از دیدگاه حکمت متعالیه [دوره 18، شماره 2، 1399، صفحه 175-196]
تمایز صوریمساله تمایز و معنای دوگانه وجود در تفکر دکارت [دوره 14، شماره 1، 1395، صفحه 73-90]
تمایز عقلیمساله تمایز و معنای دوگانه وجود در تفکر دکارت [دوره 14، شماره 1، 1395، صفحه 73-90]
تمایز واقعیمساله تمایز و معنای دوگانه وجود در تفکر دکارت [دوره 14، شماره 1، 1395، صفحه 73-90]
تمایزِ واقعیِ صفاتروشنسازی نسبت یگانگی و بسگانگی در منطق اکسپرسیون براساس خوانش دلوز از اسپینوزا [دوره 20، شماره 2، 1401، صفحه 17-34]
تمایز وجهیمساله تمایز و معنای دوگانه وجود در تفکر دکارت [دوره 14، شماره 1، 1395، صفحه 73-90]
تمامیتخواهیتقابل میان مفهوم کنشگر هانا آرنت و دازاین خودتنهاپنداشته شدۀ هایدگری بر اساس نقد آرنت از هایدگر در تبیین بحران تمامیتخواهی [(مقالات آماده انتشار)]
توماس آکوئیناسقاعدۀ الواحد از منظر توماس آکوئیناس و ملاصدرا [دوره 18، شماره 2، 1399، صفحه 221-241]
تومیسمنقد و بررسی رویکرد تومیستهای تحلیلی به ویژه آنتونی ِکنی به وجودشناسیِ توماس آکوئینی [دوره 12، شماره 1، 1393، صفحه 1-17]
تئاتر شقاوترهیافتهای معرفتشناختی تئاتر در توجیه زیباییشناختی از مفهوم فرهنگ (یک مطالعهی تطبیقی میان اندیشههای فریدریش نیچه و آنتونن آرتو) [دوره 14، شماره 1، 1395، صفحه 91-107]
ث
ثبات تغیربررسی انتقادی «ثبات تغیر» در ربط ثابت به متغیر [(مقالات آماده انتشار)]
ج
جان لاکعلم انسان به اشیاء خارجی از دیدگاه جان لاک و محقق لاهیجی [دوره 17، شماره 1، 1398، صفحه 21-40]
جرائم کم اهمیّتواصل بن عطا.بنیان گذارکلام اعتزال [دوره 4، شماره 2، 1385]
جهت تناسبدرنگی در طبقهبندیهای آستین و سرل از افعال مضمون در سخن [دوره 19، شماره 2، 1400، صفحه 39-56]
جوهررویکردی معرفتشناختی به مسئلۀ اینهمانی شخصی از دیدگاه هیوم [دوره 19، شماره 2، 1400، صفحه 21-37]
جوهر مطلقروشنسازی نسبت یگانگی و بسگانگی در منطق اکسپرسیون براساس خوانش دلوز از اسپینوزا [دوره 20، شماره 2، 1401، صفحه 17-34]
چ
چالشِ الهیاتی سیاسیامکانِ گشتِ سقراط در السیرة الفلسفیة محمد بن زکریای رازی [دوره 17، شماره 2، 1398، صفحه 1-22]
چهاربعدگرایینظریه مرحلهای و تحلیل بقا بر اساس نظریه مشابهت زمانی [دوره 16، شماره 2، 1397، صفحه 87-105]
ح
حیات پیشیندیدگاه صدرالمتألهین دربارۀ تجرد انسان در قوس نزول و آثار آن بر حیات دنیوی [دوره 20، شماره 1، 1401، صفحه 169-187]
حیات جمعی عقلیدیدگاه صدرالمتألهین دربارۀ تجرد انسان در قوس نزول و آثار آن بر حیات دنیوی [دوره 20، شماره 1، 1401، صفحه 169-187]
حیات وقف عملتقابل میان مفهوم کنشگر هانا آرنت و دازاین خودتنهاپنداشته شدۀ هایدگری بر اساس نقد آرنت از هایدگر در تبیین بحران تمامیتخواهی [(مقالات آماده انتشار)]
حاکمیتالاهیات سیاسی و امر استثناء (کارل اشمیت و مسألهی حاکمیت) [دوره 14، شماره 1، 1395، صفحه 33-49]
حاکمیّتمواجهات فلسفی آدورنو و فوکو با مدرنیته: طراحی مدلهای درونگفتمان [دوره 14، شماره 2، 1395، صفحه 1-25]
حامل صدقحامل صدقبودن گزاره و استحالۀ اشاره به معدوم؛ راه حل پارادوکس دروغگو [دوره 18، شماره 1، 1399، صفحه 189-205]
حیث التفاتیزبان و ساختار منطقی ذهن در پدیدارشناسی هوسرل [دوره 18، شماره 2، 1399، صفحه 155-174]
خیررابطۀ فلسفه و دین در آفرینش از نظر بوئثیوس با تکیه بر رسائل کلامی و تسلّای فلسفه [دوره 18، شماره 2، 1399، صفحه 261-280]
خیر طبیعیعینیت مفاهیم و داوریهای اخلاقی در دیدگاه فیلیپا فوت؛ فهمهای متفاوت از نظریه خیر طبیعی و مسائل پیش روی آن [دوره 16، شماره 2، 1397، صفحه 127-150]
خلق و حدوثنقدهای اسپینوزا بر انسانوار انگاریِ خدا [دوره 12، شماره 2، 1393، صفحه 73-89]
خلوت انسپدیدارشناسی هرمنوتیک ارتباطات انسانیِ مبتنی بر حکایت؛ با تأکید بر مفهوم مَجال در میتوس [دوره 18، شماره 1، 1399، صفحه 41-61]
خوابتأویل روانشناسانۀ اندیشۀ ملاصدرا در مسئلۀ خواب و بررسی مبانی فلسفی آن [دوره 17، شماره 2، 1398، صفحه 87-105]
خواجه نصیرتحلیل برترین و بدترین اوصاف اخلاقی از منظر ارسطو، آکوئینی و خواجهنصیرالدین طوسی [دوره 15، شماره 2، 1396، صفحه 85-103]
خواست قدرتخواست قدرت و مسألۀ تفسیر آن [دوره 10، شماره 1، 1391، صفحه 102-127]
خواست قدرت«آیا رنج بد است؟» درک پارفیت و نیچه دربارهی رنج [دوره 16، شماره 1، 1397، صفحه 117-139]
خودتنهاانگاریتقابل میان مفهوم کنشگر هانا آرنت و دازاین خودتنهاپنداشته شدۀ هایدگری بر اساس نقد آرنت از هایدگر در تبیین بحران تمامیتخواهی [(مقالات آماده انتشار)]
خودیت و یکسانیتحلیل یک رویکرد در مسئلۀ هویّت شخصی؛ بازخوانی هویّت روایی [دوره 20، شماره 1، 1401، صفحه 151-167]
خودشناسینظام فلسفی بابا افضل: طرحی نو در فلسفه اسلامی- ایرانی [دوره 9، شماره 1، 1390، صفحه 87-108]
خودفهمیرابطۀ کنش و روایت در تفکر هیدگر [دوره 17، شماره 2، 1398، صفحه 23-44]
خود فهمیسطوح، مؤلفهها و کارکردهای دور هرمنوتیکی [دوره 12، شماره 2، 1393، صفحه 107-125]
خودقانونگذاریخود آیینی و اجتماع اخلاقی در فلسفه اجتماعی کانت [دوره 12، شماره 2، 1393، صفحه 35-53]
داروینفرم ارسطویی در طراحی مورفوژنتیک (خاستگاه مفهوم فرم در طراحی مورفوژنتیک) [دوره 19، شماره 2، 1400، صفحه 171-188]
دازاینپرسش هایدگر از معنای وجود و پیدایش مفهوم «دازاین» [دوره 18، شماره 1، 1399، صفحه 85-104]
دازاینتقابل میان مفهوم کنشگر هانا آرنت و دازاین خودتنهاپنداشته شدۀ هایدگری بر اساس نقد آرنت از هایدگر در تبیین بحران تمامیتخواهی [(مقالات آماده انتشار)]
دال برترپژوهشی در بنیانهای فلسفی مفهوم هژمونی: لاکلاو، دریدا و امکانیبودن صورتبندیهای گفتمانی [دوره 16، شماره 1، 1397، صفحه 1-16]
دال شناورپژوهشی در بنیانهای فلسفی مفهوم هژمونی: لاکلاو، دریدا و امکانیبودن صورتبندیهای گفتمانی [دوره 16، شماره 1، 1397، صفحه 1-16]
دیالکتیکبررسی تطبیقی دیالکتیک ایمان و فهم در هرمنوتیک مولانا وآگوستین بر اساس آموزۀ «ایمان می آورم تا بفهمم » [دوره 12، شماره 1، 1393، صفحه 39-59]
دیالکتیکشیوة دیالکتیکی سقراط در مواجهه با تعریف دینداری و تأثیر آن برتثبیت عقیده پیرس [دوره 15، شماره 1، 1396، صفحه 55-74]
دیالکتیک روشنگریکارکرد اخلاقی هنر در کارزار صنعتفرهنگ [دوره 20، شماره 2، 1401، صفحه 1-15]
دانش علمینوس:دانشِ علمی برهانناپذیر و مَلَکهی معرفتی ارسطو [دوره 11، شماره 2، 1392، صفحه 29-46]
دانش علمینوس: دانشِ علمی برهان ناپذیر و مَلَکهی معرفتی ارسطو (بخش دوم) [دوره 12، شماره 1، 1393، صفحه 101-114]
دانش علمی برهان ناپذیرنوس: دانشِ علمی برهان ناپذیر و مَلَکهی معرفتی ارسطو (بخش دوم) [دوره 12، شماره 1، 1393، صفحه 101-114]
دانلد دیویدسندیویدسن و اصل چریتی به مثابه شرط امکان تفسیر [دوره 10، شماره 1، 1391]
دراک حسیتطبیق زیباییشناسی در فلسفه افلاطون و دکارت [دوره 11، شماره 1، 1392، صفحه 67-83]
دربارۀ عبارتضرورت واقعیت یا ناموجبیتگراییِ مبتنی بر رویکرد زمانی ارسطو به موجّهات، بر اساس فصل نهمِ دربارۀ عبارت [دوره 19، شماره 2، 1400، صفحه 189-211]
زیباییفراتر از تقابل ماده – صورت نگاهی به چگونگی بهرهگیری شیلر از مفهوم بازی در گذر از این تقابل [دوره 8، شماره 1، 1389، صفحه 57-80]
زیباییمنشأ لذت از اثر هنری نزد مولانا [دوره 14، شماره 2، 1395، صفحه 123-142]
زیباییزن و زیبایی از نظر ابن عربی [دوره 15، شماره 1، 1396، صفحه 1-13]
زیباییزیبایی و ارتباط آن با صورت در نظام فلسفی آکوئیناس [دوره 17، شماره 1، 1398، صفحه 1-20]
زیباشناسیمعنای «علقه» و نسبت آن با امر زیبا نزد کانت [دوره 19، شماره 2، 1400، صفحه 1-20]
زیباییشناسینقد مفهوم عقل در فلسفۀ هگل بر اساس مفاهیم میل و منفیت [دوره 18، شماره 1، 1399، صفحه 207-226]
زیباییشناسی افلاطونتطبیق زیباییشناسی در فلسفه افلاطون و دکارت [دوره 11، شماره 1، 1392، صفحه 67-83]
زیباییشناسی دکارتتطبیق زیباییشناسی در فلسفه افلاطون و دکارت [دوره 11، شماره 1، 1392، صفحه 67-83]
زیباییشناسی رنجرهیافتهای معرفتشناختی تئاتر در توجیه زیباییشناختی از مفهوم فرهنگ (یک مطالعهی تطبیقی میان اندیشههای فریدریش نیچه و آنتونن آرتو) [دوره 14، شماره 1، 1395، صفحه 91-107]
زیباییشناسی ماتریالیستیآئورا و تکینگی دیفرانسیلی (به سوی یک زیباییشناسی ماتریالیستی) [دوره 20، شماره 2، 1401، صفحه 235-250]
زبانهمگرایی و واگرایی فلسفة تحلیلی و بنیانگذاری آن در پدیدارشناسی هوسرل [دوره 10، شماره 1، 1391، صفحه 27-53]
زبانبررسی رابطهی مفهوم نماد و استعاره در اندیشهی ریکور [دوره 13، شماره 2، 1394، صفحه 1-137]
زبانزبان و ساختار منطقی ذهن در پدیدارشناسی هوسرل [دوره 18، شماره 2، 1399، صفحه 155-174]
زبان عربی عصر نزولدلالت واژۀ «هو» بر «وجود رابط» در زبان عربی عصر نزول؛ خوانشى منطقی-تاریخی از آثار فارابی و ابن سینا [دوره 18، شماره 2، 1399، صفحه 243-260]
زبان عرفینسبت زبان و منطق در فلسفۀ هگل [دوره 16، شماره 2، 1397، صفحه 1-22]
زبان فارسینظام فلسفی بابا افضل: طرحی نو در فلسفه اسلامی- ایرانی [دوره 9، شماره 1، 1390، صفحه 87-108]
زبان و تفکرنسبت رفتارگرایی معرفتشناختی با نفی پلورالیسم معرفتی در نگاه دیویدسون [دوره 11، شماره 1، 1392، صفحه 105-124]
زیستقدرتمواجهات فلسفی آدورنو و فوکو با مدرنیته: طراحی مدلهای درونگفتمان [دوره 14، شماره 2، 1395، صفحه 1-25]
زیستشناسی تکاملیعینیت مفاهیم و داوریهای اخلاقی در دیدگاه فیلیپا فوت؛ فهمهای متفاوت از نظریه خیر طبیعی و مسائل پیش روی آن [دوره 16، شماره 2، 1397، صفحه 127-150]
زمانبررسی امکان بومیسازی علوم انسانی از منظر هستیشناسی بنیادین [دوره 9، شماره 2، 1390، صفحه 87-112]
زماننظریۀ میرداماد دربارۀ چگونگی تحقق خارجی حرکت و معانی آن [دوره 18، شماره 1، 1399، صفحه 127-145]
زمانْآگاهیتحلیل نسبت زمانْآگاهی و خودآگاهی در فلسفۀ هوسرل [دوره 20، شماره 1، 1401، صفحه 37-54]
زمانپریشیزمانپریشی در تدوین تاریخ فلسفه [دوره 14، شماره 2، 1395، صفحه 103-122]
زمانمندیتناهیِ آغازینِ زمانمندی و گشودگیِ دازاین در وجود و زمان هایدگر [دوره 14، شماره 2، 1395، صفحه 27-45]
زمانمندیتاریخمندی و نسبت آن با هستیشناسی بنیادین در وجود و زمان هایدگر [دوره 20، شماره 2، 1401، صفحه 57-72]
زمینهگرایینسبیانگاری ارزشها و گرایشهای دربارۀ خود [دوره 20، شماره 2، 1401، صفحه 35-56]
زنزن و زیبایی از نظر ابن عربی [دوره 15، شماره 1، 1396، صفحه 1-13]
زوالحکمت و عرفان اسلامی و مسألة پیشرفت تمدن و فرهنگ [(مقالات آماده انتشار)]
ژ
ژیل دلوزنسبت میان فلسفه و سینما؛ پژوهشی بر اساس فلسفۀ سینماییِ ژیل دلوز [دوره 18، شماره 1، 1399، صفحه 21-40]
سوژهتنش انسانشناختی؛ پرسش از ذات انسان و متافیزیکِ سوبژکتیویته نزد کانت [دوره 20، شماره 1، 1401، صفحه 133-150]
سوژهمحوری اخلاقیعینیت مفاهیم و داوریهای اخلاقی در دیدگاه فیلیپا فوت؛ فهمهای متفاوت از نظریه خیر طبیعی و مسائل پیش روی آن [دوره 16، شماره 2، 1397، صفحه 127-150]
سولیپزیمهمگرایی و واگرایی فلسفة تحلیلی و بنیانگذاری آن در پدیدارشناسی هوسرل [دوره 10، شماره 1، 1391، صفحه 27-53]
سولیپسیسمتقویم پدیده شناختی هوسرل: اشتراک بین الاذهانی و مسئلة عینیت و حقیقت [دوره 10، شماره 2، 1391، صفحه 69-86]
شباهت لفظ با معنانسبت الفاظ و معانی در نظر فارابی با تکیه بر کاربرد اسامی «مثال اوّل» و «مشتق» در بیان معانی فلسفی [دوره 19، شماره 1، 1400، صفحه 107-129]
شبح محاکیعلم انسان به اشیاء خارجی از دیدگاه جان لاک و محقق لاهیجی [دوره 17، شماره 1، 1398، صفحه 21-40]
عمل و گفتمانحقیقت و توجیه [دوره 8، شماره 1، 1389، صفحه 137-174]
عمل و نظرضرورت تعلیم فلسفه برای نیل به سعادت از دیدگاه محمّدبنزکریای رازی [دوره 16، شماره 2، 1397، صفحه 43-62]
عینیتتقویم پدیده شناختی هوسرل: اشتراک بین الاذهانی و مسئلة عینیت و حقیقت [دوره 10، شماره 2، 1391، صفحه 69-86]
عینیتنسبت رفتارگرایی معرفتشناختی و عینیت از دیدگاه مک داول [دوره 12، شماره 1، 1393، صفحه 115-132]
عینیتبررسی برخی پیامدهای معرفتی و سیاسی آموزههای رورتی و گادامر در باب حقیقت [دوره 12، شماره 2، 1393، صفحه 91-106]
عینیتتکثرگرایی علمی ساندرا هاردینگ و ناسازگاریهای آن [دوره 19، شماره 2، 1400، صفحه 111-132]
عینیتگراییپژوهشی در باب نقد بوغوسیان بر رئالیسم درونی پاتنم [دوره 18، شماره 1، 1399، صفحه 169-188]
عینیت معنانسبت وجود و آگاهی در پژوهشهای منطقی هوسرل [دوره 19، شماره 1، 1400، صفحه 63-83]
عینیت مفاهیم و داوریهای اخلاقعینیت مفاهیم و داوریهای اخلاقی در دیدگاه فیلیپا فوت؛ فهمهای متفاوت از نظریه خیر طبیعی و مسائل پیش روی آن [دوره 16، شماره 2، 1397، صفحه 127-150]
عوامل انسانینقش عوامل غیر اکتسابی در شکلگیری هویّت فردی از دیدگاه ابن سینا [دوره 19، شماره 1، 1400، صفحه 239-260]
عوامل طبیعینقش عوامل غیر اکتسابی در شکلگیری هویّت فردی از دیدگاه ابن سینا [دوره 19، شماره 1، 1400، صفحه 239-260]
عوامل غیر اکتسابینقش عوامل غیر اکتسابی در شکلگیری هویّت فردی از دیدگاه ابن سینا [دوره 19، شماره 1، 1400، صفحه 239-260]
عوامل غیرمعرفتیبررسی تطبیقی دیالکتیک ایمان و فهم در هرمنوتیک مولانا وآگوستین بر اساس آموزۀ «ایمان می آورم تا بفهمم » [دوره 12، شماره 1، 1393، صفحه 39-59]
فرمفراتر از تقابل ماده – صورت نگاهی به چگونگی بهرهگیری شیلر از مفهوم بازی در گذر از این تقابل [دوره 8، شماره 1، 1389، صفحه 57-80]
فرمفرم ارسطویی در طراحی مورفوژنتیک (خاستگاه مفهوم فرم در طراحی مورفوژنتیک) [دوره 19، شماره 2، 1400، صفحه 171-188]
فرمولهای پیچیدهتعمیم تعریف رسمی و حل اشکال فرمولهای پیچیده در ردّ وجود ذهنی [دوره 20، شماره 1، 1401، صفحه 1-17]
فرهنگهردر و فلسفه فرهنگ [دوره 12، شماره 1، 1393، صفحه 133-151]
فرهنگ تراژیکرهیافتهای معرفتشناختی تئاتر در توجیه زیباییشناختی از مفهوم فرهنگ (یک مطالعهی تطبیقی میان اندیشههای فریدریش نیچه و آنتونن آرتو) [دوره 14، شماره 1، 1395، صفحه 91-107]
فرهنگ عمومیکارکرد اخلاقی هنر در کارزار صنعتفرهنگ [دوره 20، شماره 2، 1401، صفحه 1-15]
فیلیپا فوتعینیت مفاهیم و داوریهای اخلاقی در دیدگاه فیلیپا فوت؛ فهمهای متفاوت از نظریه خیر طبیعی و مسائل پیش روی آن [دوره 16، شماره 2، 1397، صفحه 127-150]
فلسفة هنر ارسطورابطه هنر و اخلاق در فلسفه ارسطو [دوره 15، شماره 1، 1396، صفحه 75-93]
موقعیتمندی معرفتتکثرگرایی علمی ساندرا هاردینگ و ناسازگاریهای آن [دوره 19، شماره 2، 1400، صفحه 111-132]
موقعیّتهای ایزوتوپیکموقعیّت های ایزوتوپیکِ سرمایه داری: امکان انقلاب در فلسفه ی شیزوفرنیک دلوز-گتاری [(مقالات آماده انتشار)]
مولانابررسی تطبیقی دیالکتیک ایمان و فهم در هرمنوتیک مولانا وآگوستین بر اساس آموزۀ «ایمان می آورم تا بفهمم » [دوره 12، شماره 1، 1393، صفحه 39-59]
مولانامنشأ لذت از اثر هنری نزد مولانا [دوره 14، شماره 2، 1395، صفحه 123-142]
ن
نامستوریتحلیل رابطه دوجانبهی تاویل ساختارشکنانه حقیقت اندیشی افلاطون و تاریخ حقیقت نزد هایدگر [دوره 14، شماره 2، 1395، صفحه 47-66]
ناموجبیتگراییضرورت واقعیت یا ناموجبیتگراییِ مبتنی بر رویکرد زمانی ارسطو به موجّهات، بر اساس فصل نهمِ دربارۀ عبارت [دوره 19، شماره 2، 1400، صفحه 189-211]
نیچهرهیافتهای معرفتشناختی تئاتر در توجیه زیباییشناختی از مفهوم فرهنگ (یک مطالعهی تطبیقی میان اندیشههای فریدریش نیچه و آنتونن آرتو) [دوره 14، شماره 1، 1395، صفحه 91-107]
نیچهبررسی و مطالعه تطبیقی تفکر نیچه و دیلتای در رابطه با تاریخ [(مقالات آماده انتشار)]
نسبیانگاری اخلاقینسبیانگاری ارزشها و گرایشهای دربارۀ خود [دوره 20، شماره 2، 1401، صفحه 35-56]
نسبت ابتناءدفاع از دیدگاه مداخلهگرا در نسبت ابتناء [دوره 19، شماره 1، 1400، صفحه 41-62]
نسبیت مفهومیپژوهشی در باب نقد بوغوسیان بر رئالیسم درونی پاتنم [دوره 18، شماره 1، 1399، صفحه 169-188]
نسبی گراییتاثیر ویتگنشتاین متاخر بر نسبی گرایی در فلسفه علم [دوره 2، شماره 2، 1383]
نسبیگراییبررسی برخی پیامدهای معرفتی و سیاسی آموزههای رورتی و گادامر در باب حقیقت [دوره 12، شماره 2، 1393، صفحه 91-106]
نسبیگرایی فرهنگهردر و فلسفه فرهنگ [دوره 12، شماره 1، 1393، صفحه 133-151]
نوسنوس:دانشِ علمی برهانناپذیر و مَلَکهی معرفتی ارسطو [دوره 11، شماره 2، 1392، صفحه 29-46]
نوسنوس: دانشِ علمی برهان ناپذیر و مَلَکهی معرفتی ارسطو (بخش دوم) [دوره 12، شماره 1، 1393، صفحه 101-114]
نوساصلهای برهان و ملکۀ نوس تأملی در باب ادراک کلیات نزد ارسطو با نظر به کتاب تحلیلات ثانوی 2.19 [دوره 15، شماره 2، 1396، صفحه 1-22]
نوصدرائیان معاصردیدگاه نوصدرائیان معاصر دربارۀ سازگاری نظریۀ «ترکیب جسم از ماده و صورت» با نظریۀ «ترکیب جسم از اجزاء» [دوره 19، شماره 2، 1400، صفحه 133-152]