جوادی آملی، عبدالله (1378)، معرفتشناسی در قرآن، قم، اسراء.
ـــــــــــــــ (1386)، منزلت عقل در هندسۀ معرفت دینی، قم، اسراء.
ـــــــــــــــ (1393)، رحیق مختوم؛ شرح حکمت متعالیه، ج4، قم، اسراء.
ـــــــــــــــ (1395)، رحیق مختوم؛ شرح حکمت متعالیه، ج17، قم، اسراء.
ـــــــــــــــ (1396)، رحیق مختوم: شرح حکمت متعالیه، ج 18، 19 و 20، قم، اسراء.
جوارشکیان، عباس (1396)، «معضلات معرفتشناختی الگوی ماهوی علم در حکمت متعالیه»، جستارهایی در فلسفه و کلام، پاییز و زمستان، ش 99، ص 57-82.
حاجحسینی، مرتضی (1380)، «ابتکارات صدرالمتألهین و برخی فیلسوفان متأخر در حل معمای شناخت»، پژوهشهای فلسفی- کلامی، پاییز و زمستان، ش 9 و 10، ص 3-18.
ـــــــــــــــ (1383)، «بررسی و تحلیل نظریۀ مطابقت صدق در فلسفۀ اسلامی»، نامۀ مفید، ش41، ص 109ـ122.
سعیدیمهر، محمد (1393)، «وجود ذهنی و حقیقت علم؛ تفسیری تجزیهگرا از دیدگاه ملاصدرا »، حکمت صدرایی، پاییز و زمستان، ش اول، ص 109-123.
شجاری، مرتضی (1387)، «تفاوت علم و وجود ذهنی در معرفت شناسی ملاصدرا و بررسی نتایج آن»، آینة معرفت، بهار، ص 1-26.
شیروانی، علی (1380)، «معرفتشناسی و حکمت متعالیه»، خردنامۀ صدرا، ش24، ص27-33.
ملاصدرا (1981 م)،الحکمة المتعالیة فی الاسفار العقلیة الاربعة، الطبعة الثالثة، ج3، بیروت، داراحیاء التراث العربی.
مصباحالشریعه (1400ق)، منسوب به جعفربن محمدالصادق (علیه السلام)، بیروت، أعلمی.
یزدانی، محمد، اعظم قاسمی و غلامرضا زکیانی (1398)، «نقد تمایز علم از وجود ذهنی در معرفتشناسی صدرایی»، جاویدان خرد، بهار و تابستان، ش35، ص187-211.